Shein, retailerul chinez, sancționat cu 40 de milioane de euro pentru practici comerciale înșelătoare

Autoritatea de Concurență din Franța a emis joi o amendă de 40 de milioane de euro împotriva gigantului chinez Shein pentru metode comerciale înșelătoare, conform unei raportări de la Reuters.
Instituția care protejează drepturile consumatorilor și concurența a subliniat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, responsabilă pentru vânzările brandului Shein, a indus în eroare clienții referitor la reduceri, iar compania a acceptat penalizarea.
Conform legislației din Franța, prețul de referință pentru orice reducere trebuie să fie cel mai mic preț aplicat de retailer în ultimele 30 de zile.
Shein a încălcat aceste reglementări, nerecunoscând ofertele anterioare și modificând uneori prețul înainte de a aplica reduceri, conform declarațiilor agenției.
Autoritățile din Franța au menționat că ancheta a relevat faptul că compania „a păcălit consumatorii în legătură cu veridicitatea reducerilor disponibile.”
Investigația, realizată pe mii de produse de pe platforma online a Shein între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, a relevat că 57% dintre ofertele promovate nu ofereau de fapt un preț redus, 19% aveau o reducere mai mică decât cea comunicată, iar 11% erau, de fapt, creșteri de preț.
Într-un comunicat, Shein a menționat că agenția de reglementare a informat Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) în martie anul trecut despre încălcările legate de prețul de referință și reglementările de mediu, iar ISEL a întreprins acțiuni corective în termen de două luni.
„Aceasta înseamnă că toate problemele identificate au fost soluționate cu mult înainte de termenul stabilit”, a declarat Shein, subliniind angajamentul ISEL de a respecta legislația franceză.