Shein, retailerul chinez, sancționat cu 40 de milioane de euro pentru practici comerciale înșelătoare

Shein, retailerul chinez, sancționat cu 40 de milioane de euro pentru practici comerciale înșelătoare
Aplicația mobilă Shein. Ascannio / Alamy / Profimedia

Autoritatea de Concurență din Franța a emis joi o amendă de 40 de milioane de euro împotriva gigantului chinez Shein pentru metode comerciale înșelătoare, conform unei raportări de la Reuters.

Instituția care protejează drepturile consumatorilor și concurența a subliniat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, responsabilă pentru vânzările brandului Shein, a indus în eroare clienții referitor la reduceri, iar compania a acceptat penalizarea.

Conform legislației din Franța, prețul de referință pentru orice reducere trebuie să fie cel mai mic preț aplicat de retailer în ultimele 30 de zile.

Shein a încălcat aceste reglementări, nerecunoscând ofertele anterioare și modificând uneori prețul înainte de a aplica reduceri, conform declarațiilor agenției.

Autoritățile din Franța au menționat că ancheta a relevat faptul că compania „a păcălit consumatorii în legătură cu veridicitatea reducerilor disponibile.”

Investigația, realizată pe mii de produse de pe platforma online a Shein între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, a relevat că 57% dintre ofertele promovate nu ofereau de fapt un preț redus, 19% aveau o reducere mai mică decât cea comunicată, iar 11% erau, de fapt, creșteri de preț.

Într-un comunicat, Shein a menționat că agenția de reglementare a informat Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) în martie anul trecut despre încălcările legate de prețul de referință și reglementările de mediu, iar ISEL a întreprins acțiuni corective în termen de două luni.

„Aceasta înseamnă că toate problemele identificate au fost soluționate cu mult înainte de termenul stabilit”, a declarat Shein, subliniind angajamentul ISEL de a respecta legislația franceză.

Recomandari
Show Cookie Preferences