Fabrica de vagoane de la Arad se va închide. Greenbrier a invocat creșterea costurilor și vârsta unității. 700 de angajați vor fi afectați

Fabrica de vagoane de la Arad se va închide. Greenbrier a invocat creșterea costurilor și vârsta unității. 700 de angajați vor fi afectați
Hangar al unei fabrici de vagoane (sursa foto Maksim Safaniuk, Dreamstime.com)

Grupul american Greenbrier, care deține fabrica de vagoane de marfă Astra Rail Industries din Arad din 2017, a anunțat închiderea operațiunilor de producție la această unitate situată în vestul țării.

  • Această fabrică este distinctă față de cunoscuta Astra Arad, care produce tramvaiele Imperio.

Luni, 7 aprilie, a fost anunțată procedura de concediere colectivă la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad. Din cei 776 de angajați, 699 vor fi afectați de concedierea colectivă, care va începe la sfârșitul lunii iunie, conform publicației aradon.ro.

Greenbrier argumentează decizia de închidere a fabricii prin „presiuni tot mai intense pe piața industrială”, menționând totodată și creșterea costurilor operaționale. Compania mai deține fabrici în Caracal și Drobeta Turnu Severin, unde activitatea va continua.

În trecut, fabrica Astra Rail a fost scena unor proteste și greve în 2019, legate de creșteri salariale care nu au fost respectate.

Declarația Greenbrier privind închiderea fabricii

  • Din cauza provocărilor dificile și accelerate din piața locală, Greenbrier România a decis să încheie activitățile de producție la fabrica din Arad. Această hotărâre a fost influențată de o serie de factori, inclusiv presiuni tot mai puternice în industrie, costuri de operare în creștere comparativ cu alte fabrici, precum și constrângeri logistice generate de îmbătrânirea unității și mediul urban.
  • Greenbrier România va continua să dezvolte operațiunile din fabricile de la Caracal și Drobeta Turnu Severin, având un angajament pe termen lung pentru liniile de producție de vagoane din România. Compania va continua să investească în aceste locații pentru a sprijini dezvoltarea lor. Comenzile existente vor fi livrate din aceste unități, iar planurile de achiziții și logistică vor fi ajustate în conformitate cu necesitățile.

Despre Greenbrier și Astra

În octombrie 2016, Greenbrier și Astra Rail, proprietara fabricii de vagoane din Arad, au anunțat o fuziune, rezultând compania Greenbrier-Astra Rail.

Americanii au deținut 75% din acțiuni în cadrul noii companii, având un cost de 60 milioane euro. Cele două entități au obținut toate autorizațiile necesare din partea autorităților în vara anului 2017.

La Arad, producția de vagoane a început în anul 1891.

Sursa foto: Dreamstime.com

Recomandari
Show Cookie Preferences