Fraude în numele Casei de Asigurări de Sănătate: Persoane false solicită date personale românilor

Indivizi care pretind că lucrează pentru Casa Națională de Asigurări de Sănătate contactează românii prin telefon, pretinzând că le vor transfera sume de bani din partea instituției și solicitând informații precum codul numeric personal (CNP) și detalii despre conturile bancare. CNAS a primit numeroase plângeri referitoare la această înșelătorie.
„Fiți atenți la diversele înșelătorii! Instituțiile de asigurări de sănătate nu cer asiguraților detalii despre conturile bancare. Nici Casa Națională de Asigurări de Sănătate și nici casele de asigurări de sănătate subordonate nu cer informații referitoare la conturi, parole sau coduri PIN”, a declarat CNAS într-un comunicat.
„CNAS îi sfătuiește pe toți cetățenii să fie extrem de prudenți în privința solicitărilor de a oferi informații sau documente cu caracter personal/ confidențial, primite prin telefon sau alte mijloace de comunicare la distanță (cum ar fi e-mail sau mesaje scrise), care par a proveni de la instituția noastră sau de la casele de asigurări de sănătate subordonate”, adaugă oficialii instituției.
Reprezentanții CNAS încurajează românii să verifice „orice suspiciune în privința legitimității unei solicitări de informații sau documente” direct la casa de asigurări de sănătate relevantă.
De asemenea, CNAS informează că în județele unde au fost raportate astfel de incidente, au fost alertate autoritățile de poliție, iar instituția va continua să supravegheze cu atenție apariția unor astfel de cazuri și să informeze autoritățile competente.