Producătorii de vin Chianti își îndreaptă atenția spre noi piețe precum America Latină, Asia și Africa, ca răspuns la amenințările tarifelor lui Trump asupra Uniunii Europene

Renumiți pentru vinul lor italian, producătorii de Chianti au solicitat Uniunii Europene să dezvolte o strategie de export menită să abordeze piețe emergente din America de Sud, Asia și Africa. Această cerere vine în urma amenințărilor recente ale președintelui SUA, Donald Trump, privind posibilitatea impunerii unor tarife suplimentare pentru importurile din Europa, conform Reuters și Agerpres.
Italia este, în prezent, lider în exportul de vin către Statele Unite, însă în contextul incertitudinilor generate de războiul comercial, producătorii italieni își propun să diversifice piețele.
„Nu ar trebui să ne plângem. Această situație poate fi privită ca o oportunitate de a accelera strategia de export, concentrându-ne pe piețele mai stabile”, a afirmat Giovanni Busi, președintele Consorzio Vino Chianti, organizația care reunește producătorii de vin din regiunea Toscana.
Recent, Trump a anunțat intenția de a aplica tarife de 30% pentru importurile din Mexic și Uniunea Europeană, începând cu 1 august, ceea ce afectează Italia. În 2024, Italia a realizat exporturi de vinuri, băuturi spirtoase și oțeturi în valoare de două miliarde de euro în SUA, reprezentând aproximativ un sfert din vânzările sale tot mai afectate.
Busi a subliniat importanța America de Sud, Asia și Africa ca piețe cheie pentru vinurile italiene. El a menționat Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay ca zone promițătoare pentru creștere, remarcând și o cerere în creștere pe piețele asiatice, precum China, Japonia, Vietnam și Taiwan, evidențiind nevoia de strategii eficiente de promovare și distribuție.
„Africa și India reprezintă, de asemenea, regiuni unde consumul de vin cunoaște o expansiune”, a adăugat Busi, solicitând colaborări organizate pentru a intra pe aceste piețe.
Într-o discuție distinctă, Matteo Lunelli, CEO al Gruppo Lunelli, producătorul vinului spumant Ferrari, a exprimat preocupările sale similare, subliniind oportunitățile în piețele Japoniei, Chinei, Coreei de Sud, Vietnamului, Thailandei și Orientului Mijlociu. De asemenea, el a identificat Canada ca fiind o piață în creștere. „SUA au fost prima noastră destinație, dar acum trebuie să ne concentrăm mai mult asupra altor regiuni”, a declarat Lunelli în cadrul unui interviu cu cotidianul La Repubblica.