One United Properties sancționat pentru trimiterea de mesaje comerciale necerute: Detaliile unei reclamante

Dezvoltatorul imobiliar One United Properties a primit o amendă de 2.000 de euro din partea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) deoarece a întrerupt în mod repetat o persoană fizică cu mesaje comerciale necerute, ignorând solicitările acesteia de a nu mai continua acțiunile respective.
Investigația a fost inițiată în urma sesizărilor unei persoane fizice care a semnalat încălcarea regulilor stabilite de Regulamentul UE 2016/679 pentru protecția datelor personale – GDPR.
- „În timpul investigației, ANSPDCP a descoperit că operatorul a expediat persoanei vizate mesaje comerciale nesolicitate pe o perioadă considerabilă. De asemenea, operatorul nu a demonstrat că a obținut consimțământul necesar din partea persoanei pentru prelucrarea datelor sale personale în scopuri de marketing, ceea ce constituie o încălcare a articolului 6 din Regulamentul (UE) 2016/679.
- De asemenea, s-a observat că persoana afectată a făcut cereri repetate pentru a confirma dacă datele sale au fost prelucrate și dacă au fost șterse, având în vedere că primea mesaje comerciale necerute.
- Astfel, operatorul nu a reușit să trimită un răspuns în termenul legal de o lună la solicitările privind exercitarea drepturilor de acces și ștergere.”
Prin urmare, au fost încălcate prevederile articolelor 12 alineatul (3), 15 și 17 din Regulamentul (UE) 679/2016.
În plus față de sancțiune, conform articolelor 58 alineatul (2) literele c) și d) din Regulamentul (UE) 2016/679, au fost impuse și măsuri corective operatorului:
- implementarea măsurilor necesare pentru a asigura că viitoarele operațiuni de prelucrare respectă regulamentele GDPR, evitând astfel prelucrarea datelor personale fără consimțământul persoanelor vizate sau fără un alt temei legal, inclusiv în scopuri de marketing, conform prevederilor articolului 6 din Regulamentul (UE) 2016/679;
- crearea unor proceduri interne pentru gestionarea solicitărilor formulate de persoanele vizate în conformitate cu articolele 12-22 din Regulamentul (UE) 2016/679, asigurând respectarea întotdeauna a reglementărilor referitoare la evaluarea și soluționarea acestor cereri, precum și comunicarea răspunsurilor către persoanele vizate în termenele legale, şi instruirea periodică a angajaților operatorului în acest sens;
- otransmiterea unui răspuns persoanei vizate în legătură cu cererile referitoare la dreptul de acces și dreptul de ștergere.
Sursa foto: Dreamstime.com