Noi suspiciuni în analiza accidentului aviației Air India. Ipoteza luată în considerare după simulările piloților.

Cercetarea investigativă examinează o serie de scenarii tehnice și caută indicii suplimentare din cele două cutii negre, datele acestora fiind deja extrase și în prezent analizate.
La trei săptămâni după tragicul accident al aeronavei Air India, care a dus la pierderea a 241 din cele 242 de oameni aflați la bord, anchetatorii se concentrează tot mai mult pe o posibilă defecțiune tehnică semnificativă.
Un scenariu plauzibil implică cedarea simultană a ambelor motoare ale aeronavei Boeing 787 Dreamliner, conform unor surse din presa indiană.
Simularea zborului Air India.
Pentru a înțelege circumstanțele accidentului, piloți ai Air India au replicat zborul în simulator, utilizând parametrii înregistrați înainte de incident: trenul de aterizare era coborât, iar flapsurile erau retrase, a raportat NDTV. Concluzia preliminară sugerează că aceste setări nu ar fi fost suficiente pentru a provoca un accident grav. Simulările realizate, efectuate separat de ancheta oficială condusă de Biroul de Investigații ale Accidentelor Aeriene, au consolidat ipoteza unei defecțiuni tehnice ca posibil motiv al tragediei.
Producătorul Boeing nu a oferit comentarii privind incidentul, îndreptând întrebările către AAIB, în timp ce General Electric, responsabil pentru motoare, a declarat că nu va face declarații în legătură cu o anchetă în curs.
Aeronaava Boeing 787 Dreamliner dispunea de două motoare General Electric și s-a prăbușit pe 12 iunie, imediat după decolarea din Ahmedabad.
Analiza datelor din cutiile negre.
Înregistrările video arată dificultățile avionului de a câștiga altitudine, urmate de o pierdere bruscă de înălțime și explozia la impact.
Cercetătorii examinează acum datele din cele două cutii negre pentru a determina dacă a existat o cedare simultană a motoarelor și motivele acesteia.
Un detaliu suspect remarcat în imaginile accidentului este că roțile avionului păreau a fi în proces de retragere, în timp ce trapele trenului de aterizare nu erau complet deschise, ceea ce ar putea sugera o problemă de tensiune electrică sau o defecțiune hidraulică.
O altă informație crucială: elicea de urgență RAT (Ram Air Turbine) a fost activată, un generator mic ce se extinde automat din fuselaj în caz de pierdere a sursei de energie electrica. RAT-ul poate menține funcționarea unor sisteme esențiale, dar este insuficient pentru a permite aeronavei să zboare.
15 secunde fatale.
Examinarea epavei relevă că flapsurile și voleții, importante pentru portanța la decolare, erau în poziția corespunzătoare. Totuși, cele 15 secunde dintre alarma de urgență (Mayday) și impactul fatal nu le-au oferit piloților nicio oportunitate de a interveni.
Accidentul este considerat cel mai grav incident aviatic civil din India în ultimele decenii și reprezintă prima pierdere totală a unui Boeing 787 Dreamliner.
Echipe din partea Boeing și a Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA contribuie la ancheta în desfășurare.
Nu este clar când vor fi disponibile toate detaliile înregistrărilor de zbor, dar investigația se concentrează tot mai mult pe o posibilă defecțiune majoră a motoarelor.